Klantcase Unigarant

 

 

 

Het verhaal van Unigarant

Unigarant (100% dochter van ANWB) start als ‘Garant’ in 1971 met haar activiteiten op het gebied van verzekeren. Enkele maanden daarna wordt het bedrijf aan het Amsterdamse Rokin omgedoopt tot ‘Unigarant’. In 1977 vindt de verhuizing naar het Drentse Hoogeveen plaats. Unigarant verkoopt dan niet alleen meer verzekeringen via ANWB, maar ook via andere kanalen, zoals tweewielerzaken, assurantietussenpersonen en reisbureaus. Het bedrijf maakt een forse groei door en een uitbreiding van de kantoorruimte is gewenst. In 2018 opent het vernieuwde hoofdkantoor haar deuren en prijkt trots het logo van ANWB Unigarant op de gevel. Fonville ‘reist’ al sinds de tachtiger jaren van de vorige eeuw mee met de Hoogeveense onderneming.

Al tientallen jaren onze schoonmaakpartner

‘Ja, Fonville is al tientallen jaren onze partner als het gaat om algemene schoonmaak, specialistische reiniging, glasbewassing en ongediertebestrijding. En, ze verzorgen ook de was, zoals bijv. Unigarant-sportkleding en de schoonmaakdoeken van ons bedrijfsrestaurant. Volgens mij nemen we het complete dienstenpakket bij ze af!’, lacht Stanley Meyer, Specialist Huisvesting binnen Unigarant. Stanley werkt sinds 1990 bij Unigarant en is sinds 1996 bij de onderneming als technisch beheerder van het gebouw en preventiemedewerker. ‘Ik werk dus al jaren met Fonville en, niet geheel onbelangrijk, naar volle tevredenheid’.

Het dienstenpakket dat Fonville bij Unigarant levert strekt zich uit van de schoonmaak van kantoren, apparaten en gebruiksruimten, tot ongediertebestrijding en glasbewassing. ‘Voor al deze diensten geldt dat we blij zijn met de manier waarop Fonville bij ons werkt. We hebben niet alleen een prettig en vertrouwd contact met het kantoor, ook het team dat bij ons op de werkvloer aanwezig is, past erg goed bij Unigarant’. Stanley noemt enthousiast de namen van ‘zijn’ mensen als hij telt hoeveel Fonville-medewerkers bij Unigarant werkzaam zijn. ‘Deze groep van 9 mensen hoort bij ons. Natuurlijk zijn zij in dienst bij Fonville maar wij zien deze personen als onze collega’s!’ Stanley Meyer roemt vervolgens de toegankelijkheid, snelheid en de no-nonsense instelling van Fonville. ‘Zo hadden we in het verleden een keer wateroverlast; echt hartstikke onhandig. In geval van calamiteiten staan ze direct klaar, één belletje is voldoende. Ik vind dat erg goed: de kwaliteit van een grote professionele landelijke organisatie met de betrokkenheid van een lokale partij’.

De lange historie van de relatie ligt volgens Stanley Meyer in de overeenkomsten tussen beide bedrijven. ‘Bij onze verzekeringen staat onze klant centraal. We zijn er echt op gericht om onze klant de beste hulp te verlenen. Daarnaast hechten we veel waarde aan duurzaam ondernemen. Ik merk dat deze drie dingen ook belangrijk zijn voor Fonville; ze staan open voor ieder gesprek; zijn bereid iets extra’s te doen en zijn altijd gericht op de beste en duurzame oplossing voor ons’. Een suggestie voor verbetering kan Meyer niet zo 1, 2, 3 noemen. ‘Laat ik het zo stellen: als er al iets was dat verbeterd moest worden, dan was het vast al opgelost. Wat dat betreft is dat misschien wel de belangrijkste overeenkomst tussen Unigarant en Fonville: we zeggen het niet alleen, we doen het ook gewoon!

 

corner image

"Fonville is al tientallen jaren onze partner als het gaat om algemene schoonmaak, specialistische reiniging, glasbewassing en ongediertebestrijding. En, ze verzorgen ook de was."

Unigarant