Klantcase
Lavans

 

 

 

 

Het verhaal van Lavans

Lavans: ooit begonnen als wasserij Wilhelmina en uiteindelijk uitgegroeid tot een innovatief en actief bedrijf: expert in bedrijfskleding, vloer- en sanitaire hygiëne. Het familiebedrijf, dat sinds 1928 bestaat, werd in 2016 uitgeroepen tot de op één na beste wasserij ter wereld; onlangs leverde het bedrijf een compleet vernieuwde cleanroom op. Hier wordt o.a. specifieke kleding, waaronder bedrijfskleding die in de farmacie wordt gebruikt, gereinigd en stofvrij verpakt. Een bijzonder specialisme, waarbij ook de betreffende ruimte op een afwijkende manier schoongemaakt moet worden. Lavans schakelde hiervoor de hulp in van Fonville.

Samenwerking

‘We werken inmiddels enkele jaren naar tevredenheid samen met Fonville. Zij verzorgen de schoonmaak van ons kantoor, het sanitair en sinds kort dus ook de cleanroom’. Aan het woord is Hans van de Goor, senior accountmanager bij Lavans. ‘De dienstverlening tussen Fonville en Lavans gaat overigens over en weer. Fonville maakt bij hun opdrachtgevers bijvoorbeeld gebruik van onze microvezeldoeken en sanitaire benodigdheden’.

Het schoonmaken van een cleanroom is volgens Hans van de Goor een bijzondere tak van sport. ‘Je maakt gebruik van andere technieken, het is belangrijk dat de schoonmaakmedewerker snapt hoe een cleanroom werkt. Je moet weten hoe je op een juiste manier de werkzaamheden uitvoert en waarom je dat zo doet. De schoonmaakhandelingen van de medewerkers kunnen ook weer besmetting veroorzaken; de reinigingstechnieken zijn dus echt van belang. Om een voorbeeldje te geven: de handelingen zijn niet alleen anders, de medewerkers maken ook veel tragere bewegingen bij het schoonmaken. Dit wijkt dus erg af van het reguliere schoonmaakwerk. Echt specialistenwerk!’ De cleanroom van Lavans ontving onlangs de ISO5 classificatie; de hoogst haalbare classificatie voor een cleanroom waar mensen werkzaam zijn. Een mooie opsteker voor het Helmondse bedrijf en daarnaast een compliment voor de medewerkers van Fonville.

Het succes van het partnerschap ligt volgens Hans van de Goor in de vele overeenkomsten die de beide bedrijven vertonen. ‘Lavans is een echt mensenbedrijf, waar aandacht voor de klant enorm belangrijk is. Ik herken dat bij Fonville. Ook zij springen er echt uit als het gaat om vertrouwen, persoonlijk contact en laagdrempeligheid. Het staat buiten kijf dat kwaliteit en prijs in orde zijn; dat zijn wat mij betreft randvoorwaarden voor iedere samenwerking. Het zijn de extra dingen als aandacht, vertrouwen en meedenken die een samenwerking die extra dimensie geven zodat je kunt spreken van een echt goed partnerschap. Bij Lavans zeggen we altijd dat onze dienstverlening ‘gewoon goed’ is. Ik kan alleen maar beamen dat deze uitspraak ook op Fonville van toepassing is’.

corner image

"Lavans is een echt mensenbedrijf, waar aandacht voor de klant enorm belangrijk is. Ik herken dat bij Fonville. Ook zij springen er echt uit als het gaat om vertrouwen, persoonlijk contact en laagdrempeligheid."

Lavans